مرسی علیه دستكاری در نتایج انتخابات ریاست جمهوری مصر هشدار داد
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره ،‌ پایتخت مصر ،‌ محمد مرسی این هشدار را در واكنش به ادعای احمد شفیق آخرین نخست وزیر رژیم مبارك و دیگر كاندیدای ریاست جمهوری كه ادعای پیروزی در این انتخابات را دارد ،‌اعلام كرد.

مرسی در هشدارش افزود :‌ در حالیكه كشور با عصبانیت منتظر اعلام خبر مربوط به اینكه چه كسی پیروز انتخابات اولین ریاست جمهوری بعد از رژیم مبارك است ،‌ جنبش وی (‌اخوان المسلمین )‌ نه خواستار مقابله است و نه خشونت .

هفته گذ شته اندكی پس از اینكه حوزه های رای گیری انتخابات ریاست جمهوری مصر بسته شدند ،‌ جنبش اخوان المسلمین اعلام كرد براساس اعلام رسمی قضات ناظر بر حوزه های رای گیری مرسی برنده انتخابات است ولی شفیق ضمن رد این گفته اعلام كرد وی (شفیق)‌ باید رییس جمهور قانونی مصر اعلام شود .

تاخیر در اعلام نتیجه انتخابات توسط كمیسیون انتخابات كه طبق برنامه قراربود روز پنجشنبه اعلام شود ،‌ موجب افزایش تردید و ترس از بروز ناآرامی در مصر شده است.

مرسی در یك كنفرانس خبری گفت :‌ همه از نتیجه مورد انتظار مطلع هستند ،‌ما به هیچكس اجازه دستكاری در نتایج را نخواهیم داد .

وی افزود :‌ انتظار داریم نتیجه ای كه اعلام می شود به درستی خواست مردم را كه همگی از آن مطلع هستیم منعكس كند و حضور هزاران معترض در میدان التحریر تضمین كننده این خواست است و باید محترم شمرده شود.

كنفرانس خبری مرسی در قاهره با حضور چند شخصیت چپگرا و لیبرال انجام شد.

وی اظهارات عنوان شده توسط شورای نظامی حاكم در باره قانون اساسی را محكوم كرده اعلام كرد ارتش با انحلال پارلمان و تصمیم وزارت دادگستری مبنی بر ارایه مجوز به سربازان برای دستگیری افراد ،‌ درحال قبضه كردن كامل قدرت است.

كاندیدای اخوان المسلمین در انتخابات ریاست جمهوری مصر همچنین گفت :‌ ما تمامی تصمیمات گرفته شده را رد می كنیم و این زمانبندی صورت گرفته موجب نگرانی همه ما است.

با اینحال ،‌مرسی از جنبش اخوان المسلمین و حامیانش خواست به هیچوجه درصدد درگیری با شورای نظامی حاكم یا برانگیختن ناآرامی نباشند.

وی گفت :‌ هیچگونه مقابله ،‌ ایجاد ناآرامی و یا تلاش برای برهم زدن ثبات در كشور نباید صورت بگیرد ،‌ حفاظت از ملت و كشور از جمله حفاظت از نهادهای دولتی و عمومی و دارایی های شخصی بالاترین هدف ما است.

1682





:: برچسب‌ها: کریسمس , ظروف چینی , جشن تولد ,
:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: